Zeneiskolai intézményegységünk az egykori Simonffy Emil Zeneiskola hagyományainak folytatójaként, annak jogutódjaként a két intézmény összevonásával épült bele a Kodály Zoltán Zeneművészeti Szakgimnázium és Zeneiskola – Alapfokú Művészeti Iskola rendszerébe 2007-ben.
Alapvető feladataink a következők:
- Zenei készségek, képességek fejlesztése
- Az alkotó és önkifejező képességek kibontakoztatása
- A zenei pálya iránt érdeklődő tanulók felkészítése a szakgimnáziumi tanulmányokra
- Az alkotó művészeti tevékenységgel, az interpretálással együtt járó pozitív élmények átélésének biztosítása a tanulók számára
Zeneiskolai hírek
Aktualitások
ZENEI ALAPKÉPZÉS
NEM CSAK A ZENE SZOLGÁLATÁBAN
JELENTKEZZ MOST A ZENEISKOLÁBA!
Eredmények
A nevelő-oktató munka hatékonyságának mutatói
Tanulmányi hírek a zeneiskolából
Felvételi, térítési díj és egyéb híradások
ZENEI ALAPKÉPZÉS
NEM CSAK A ZENE SZOLGÁLATÁBAN
JELENTKEZZ MOST A ZENEISKOLÁBA!
Miért tanuljon zenét a gyermekem?
Csak egyszerű zenetanulás?
A zeneiskolai felvételi közeledtével érdemes átgondolni minden családnak, hogy milyen előnyökkel jár a zeneiskolában folyó művészeti nevelés. Többet mosolyognak és jobban kommunikálnak azok a gyerekek, akik zeneórákra járnak. De ez csupán egy az előnyök közül, amelyek a zenetanulással járnak. Tanultunk valamilyen hangszeren gyerekkorunkban? Netán most is zenélünk? Ha igen, akkor nagyon szerencsések vagyunk. Több kutatás is azt állítja: a zenetanulás sokat segít a gyermekek agyi fejlődésében, sőt, egész életre szóló kognitív előnyökkel járhat. (forrás: 9 ok, hogy miért jó a zenetanulás, 2015)
Javítja a verbális memóriát és az olvasási képességet
A Northwestern University 2011-ben azt vizsgálta, hogy a gyermekek olvasási és szófelismerési képessége mennyire van kapcsolatban zenei tanulmányaikkal. Az eredmények azt állítják, a kettő jelentősen összefügg. Azok, akik jobb eredményeket értek el a zenei munkamemória-teszten, jobban is tudtak olvasni és egyúttal ritmikai érzékük is jobb volt.
Többet mosolyognak és jobban kommunikálnak azok a gyerekek, akik zeneórákra járnak
A McMaster University egy 2012-ben publikált tanulmánya arra mutat rá, hogy a zenei tréning már akkor segít a gyerekek mentális fejlődésében, amikor még sem járni, sem beszélni nem tudnak. A teszteken résztvevő egyéves gyerekek jobban kommunikálnak, könnyebben mutatnak rá dolgokra vagy integetnek - emellett többet mosolyognak és megnyugtatni is sokkal könnyebben lehet őket.
A gyerekkori zeneoktatás nagyobb agyi plaszticitást eredményez
Egy 2012. augusztusi kutatás szerint gyorsabban reagál azon felnőttek agya a beszédre, akik gyerekkorukban zeneórákra jártak, de nem játszottak hangszereken évtizedek óta. Ahogyan öregszünk, agyi változásaink hatására a hallásunk is változik, lassabban reagálunk a beszédhangokra, nehezebben értelmezzük mások beszédét. Azon zenészeknél, akik hangszereken játszanak, ezen változások később állnak be, az említett kutatás pedig azt állítja, hogy nem kell hangszeres zenésznek lennünk ahhoz, hogy lassabban öregedjünk.
A Gottfried Schlaug agykutató által irányított vizsgálat még 1995-ben kimutatta, hogy professzionális zenészek esetében, akik hétéves koruk előtt kezdtek el játszani valamilyen hangszeren, általában megvastagodott az agy úgynevezett kéregteste (corpus callosum), amely információs szupersztrádaként funkcionál a két agyfélteke között
A képzett zenészeknél jobb a multiszenzoros feldolgozás
A University of Montreal 2013. novemberi tanulmányából az derül ki, hogy a zenészek sokkal jobbak abban, amikor párhuzamosan kell feldolgozni a többféle érzékszervi ingert: hangokat, látványt, érintést. Ez nem is csoda, hiszen a magas szintű hangszeres tudás számos érzéki és kognitív készségből áll. A hosszútávú zenei képzés növeli az agy alkalmazkodóképességét, az agy audiovizuális jeleket feldolgozó területeit pedig fejleszti.
Információk
Köszöntjük a zeneiskolában!