e-Ügyintézési lehetőség
A Debreceni Tankerületi Központ felkérésére – kapcsolódva a Klebelsberg Központ un. KAFFEE projektjéhez – intézményünk 2019. március 1-től bevezeti az elektronikus ügyintézés lehetőségét a gondviselők és az elektronikus napló rendszerében nem regisztrált külső felhasználók számára egyaránt. Az elektronikus ügyintézés elindítását és nyomon követését ezzel a leírással segítjük.
A leggyakoribb ügytípusok
Gondviselők számára
- Tanulói mulasztás igazolása
- Igazgatói engedély diák mulasztásának igazolására gondviselői kérelem benyújtása
- Tanulói felmentésre, mentességre szolgáló gondviselői kérelem benyújtása
- Emelt szint leadása/felvétele (csak félévkor és év végén)
- Közösségi szolgálat teljesítéséről igazolás benyújtása
Külső felhasználók számára
- Bizonyítvány- vagy törzslapmásodlat igénylése
e-Ügyintézés gondviselők számára e-Naplón keresztül
Az e-Ügyintézési lehetőség elindításához első lépésként lépjen be az elektronikus naplóba. Elérhető a https://klik031231001.e-kreta.hu/Adminisztracio/Login címen, vagy közvetlenül iskolánk nyitólapjáról a www.debrecenizenede.hu címen.
Gondviselők számára a tanév elején generáltunk a rendszerben hozzáférést minden tanulónkhoz, ezt a rendszerünkben rögzített e-mail címre postáztuk elektronikusan. Amennyiben nem kapta meg a hozzáférést, valószínűleg rossz email címet kaptunk Öntől, kérjük ezt a Tanulmányi Irodában korrigálja személyesen.
Belépés után a menüben megjelenik az e-Ügyintézés ikonja.
Ezt kiválasztva a felület átírányításra kerül az e-ügyintézés felületére és a bejelentkeztetés is automatikusan megtörténik. (Megjegyzés: Erre a felületre be lehet jelentkezni a Kréta felületétől függetlenül is a https://eugyintezes.e-kreta.hu címen a KRÉTÁ-ban használt gondviselői felhasználói névvel és jelszóval.) Ez a felület így néz ki:
Ügyek elindítása az e-ügyintézés felületén
Az iskolákban indítható leggyakoribb ügyek a Tanulmányokkal kapcsolatos ügyintézés részben találhatók, ott kell a megfelelőt kiválasztani. A kiválasztás után mindegyiknél egy űrlap jelenik meg a következő tartalmakkal:
Tanulói mulasztás igazolása
Ez az ügy akkor indítandó, ha a szülői igazolása terhére (évente 3 nap) szeretne a gondviselő benyújtani igazolást vagy az orvos által kiadott igazolást szeretné eljuttatni az iskolába elektronikusan.
A tanuló adatain túl – melyek automatikusan megjelennek – kötelező megadni a mulasztás kezdetét és végét valamint ki kell választani, hogy szülői vagy orvosi igazolás benyújtását indítja. Ha orvosi igazolást választ ki, akkor csatolni kell az orvosi igazolást digitalizálva is (legegyszerűbb lefényképezni). A kérelem indoklása, bár nem kötelező, de segítheti annak könnyebb elbírálását.
A kérelem a beküldés előtt az Előnézet gomb mögött megtekinthető (egy PDF dokumentum jön létre), s ha mindent rendben talál, akkor a Beküldés gombbal a kérelem beküldhető.
A kérelmet NEM kell nyomtatva is eljuttatni a szakgimnáziumba!
Az elbírálásról ezen a felületen kap visszajelzést, aminek megjelenéséről emailben is értesíti Önt a rendszer.
Igazgatói engedély diák mulasztásának igazolására – gondviselői kérelem benyújtása
Ez az ügy akkor indítandó, ha a szülői 1 napnál hosszabb időszakra szeretné kikérni a gyermekét az iskolából.
A tanuló adatain túl – melyek automatikusan megjelennek – kötelező megadni a távollét kezdetét és végét. A kérelem indoklása, bár nem kötelező, de segítheti annak könnyebb elbírálását. Fontos, hogy ilyen típusú kérelem csak előre adható be, azaz az adott napnál korábbi kezdetű kérelem nem indítható.
Az iskola érvényben lévő házirendje ennél szigorúbb feltételeket szab, hiszen a kérelmet 7 nappal korábban kell benyújtani iskolánkba. Kérjük, ezt is tartsa szem előtt!
A kérelem a beküldés előtt az Előnézet gomb mögött megtekinthető (egy PDF dokumentum jön létre), s ha mindent rendben talál, akkor a Beküldés gombbal a kérelem beküldhető.
A kérelmet NEM kell nyomtatva is eljuttatni a szakgimnáziumba!
Az elbírálásról ezen a felületen kap határozatot, aminek megjelenéséről emailben is értesíti Önt a rendszer. A határozatot kinyomtatva, aláírással és pecséttel hitelesítve postai úton is meg fogja kapni.
Tanulói felmentésre, mentességre szolgáló gondviselői kérelem benyújtása
Ez az ügy akkor indítandó, ha
– a testnevelés órák egy részéről – a Pedagógiai Programban meghatározott mértékben – egyesületi igazolással szeretnének felmentést kérni vagy ha
– a Pedagógiai Programban meghatározott feltételek teljesülése esetén – osztályozóvizsgát szeretne tenni a diák idegen nyelvből és kéri az órák látogatása alóli felmentést
A tanuló adatain túl – melyek automatikusan megjelennek – kötelező megadni felmentés típusát, a felmentés kezdetét és végét. A kérelem indoklása, bár nem kötelező, de segítheti annak könnyebb elbírálását.
Fontos, hogy testnevelés óra alóli felmentési kérelem esetén kötelező csatolni az egyesületi igazolást.
A kérelem a beküldés előtt az Előnézet gomb mögött megtekinthető (egy PDF dokumentum jön létre), s ha mindent rendben talál, akkor a Beküldés gombbal a kérelem beküldhető.
A kérelmet NEM kell nyomtatva is eljuttatni a szakgimnáziumba!
Az elbírálásról ezen a felületen kap határozatot, aminek megjelenéséről emailben is értesíti Önt a rendszer. A határozatot kinyomtatva, aláírással és pecséttel hitelesítve postai úton is meg fogja kapni.
Emelt szint leadása/felvétele (csak félévkor és év végén)
Ez az ügy akkor indítandó, ha
– a 11. osztályos diák félévkor vagy évvégén szeretné az emelt szinten tanult tárgyakat részben vagy egészben módosítani
– a 12. osztályos diák félévkor szeretné az emelt szinten tanult tárgyakat részben vagy egészben módosítani
A tanuló adatain túl – melyek automatikusan megjelennek – kötelező megadni jelenlegi csoportját és a leendő csoportját . A kérelem indoklása, bár nem kötelező, de segítheti annak könnyebb elbírálását. Annyi kérelmet kell beadni, amennyi szintváltoztatási igénye van!
Amennyiben valaki nem biztos abban, hogy melyik másik szintű csoportba van lehetősége az átsorolását kérni, akkor előtte arról érdeklődjön személyesen a Tanulmányi Irodában, hiszen a választott csoport módosításának jogát az intézmény vezetése fenntartja magának.
A kérelem a beküldés előtt az Előnézet gomb mögött megtekinthető (egy PDF dokumentum jön létre), s ha mindent rendben talál, akkor a Beküldés gombbal a kérelem beküldhető.
A kérelmet NEM kell nyomtatva is eljuttatni a szakgimnáziumba!
Az elbírálásról ezen a felületen kap határozatot, aminek megjelenéséről emailben is értesíti Önt a rendszer. A határozatot kinyomtatva, aláírással és pecséttel hitelesítve postai úton is meg fogja kapni.
Közösségi szolgálat teljesítéséről igazolás benyújtása
Ez az ügy akkor indítandó, ha a diák közösség szolgálatot teljesített és az erről szóló igazolás a birtokában van.
A tanuló adatain túl – melyek automatikusan megjelennek – kötelező megadni napló sorszámát (ez megegyezik az együttműködési szerződés iktatószámával – ha nem tudják, akkor írjanak 1-et ide), a szervezet nevét, a dátumot és az igazolt órák számát. (Amennyiben intervallumról adnak ki igazolást, annak az utolsó napját kell berögzíteni teljesítés dátumának.) Meg kell adni a tevékenység megnevezését is, ami elvileg az igazoláson is szerepel. A kérelem indoklása, bár nem kötelező, de segítheti annak könnyebb elbírálását.
Fontos, hogy közösségi szolgálattal teljesítéséről szóló kérelem esetén kötelező csatolni az szervezet igazolását is.
A kérelem a beküldés előtt az Előnézet gomb mögött megtekinthető (egy PDF dokumentum jön létre), s ha mindent rendben talál, akkor a Beküldés gombbal a kérelem beküldhető.
A kérelmet NEM kell nyomtatva is eljuttatni a szakgimnáziumba!
Az elbírálásról ezen a felületen kap visszajelzést, aminek megjelenéséről emailben is értesíti Önt a rendszer.
Az adott tanévben elfogadott közösségi szolgálatok az E-napló felületén az Információk menüben is lekérdezhetők.
e-Ügyintézés az elektronikus napló rendszerében nem regisztrált külső felhasználók számára
Ezen a felületen ideiglenes felhasználóként regisztrálva intézhetnek ügyeket azok a felhasználók, akik iskolánk KRÉTA rendszerében nincsenek gondviselőként regisztrálva.
Első lépésként keresse fel a https://eugyintezes.e-kreta.hu címen az e-Ügyintézés főoldalát.
A továbbiakban ezekkel a regisztrációs adatokkal elektronikus úton intézheti azokat az alábbi ügytípusokat, amelyek jellemzően nem igényelnek gondviselői hozzáférést. Ilyenek az alábbi képen látható ügyek.